سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 استراتژی برای افزایش عملکرد در وبسایت

داشتن یک سایت با طراحی آراسته یک موضوع است و داشتن یک سایت کاربردی با کارآیی بالا که اهداف کسب و کار شما را بیان کند موضوع دیگریست. فارغ از اندازه یا حجم کسب و کار شما یک وبسایت مناسب، باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

ویژگی های یک سایت حرفه ای

·         ترافیک بالا

·         گفتگو و تعامل با بازدیدکنندگان

·         تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری

استراتژی هایی وجود دارند که شواهد ثابت می کند با بکارگیری آن ها می توانید عملکردهای اجرایی آنلاین سایت خود را بهبود بخشیده و بازدیدکنندگان خود را تشویق به تعامل کنید:

10 استراتژی در سایت برای افزایش عملکرد

یک ارزش تاثیرگذار در اختیار داشته باشید

ارزش پیشنهادی شما ( دلیلی که مشتریان و کاربران شما را نسبت به رقبا ترجیح می دهند، ویژگی منحصر به فرد شما، توضیح شفاف اینکه محصول و خدمات شما شامل چه ارزشی برای مشتریان است و دلیلی که باید شما را انتخاب کنند چه می تواند باشد)، می تواند بیانگر میزان قابلیت گستردگی نرخ تبدیل شما (هر اقدامی که به روند تبدیل بازدید کننده سایت به مشتری منجر شود)، به حجم قابل توجهی باشد. هرچه نرخ تبدیل شما رشد بهتری داشته باشد به معنای موفقیت بیشتر سایت شما است.

در واقع، این ارزش نوعی معرفی خاص از محصولات و خدمات شما محسوب می شود که چشم اندازهای شما را به نمایش گذاشته و مشتریان را برای انتخاب شما از میان دیگر رقبا، متقاعد می کند. به همین دلیل باید معتبر و متفاوت تر از سایر وب سایت های کسب و کار شما باشد. همچنین باید کوتاه، واضح و قابل درک باشد و هویت برند شما را منعکس کند.

ویدیو تهیه کنید

نتایج پژوهش هایی که انجام شده نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران، تماشای ویدیو را به انواع دیگر محتوا ترجیح می دهند. از سوی دیگر بیش از 80 درصد تاجران و بازاریابان اذعان دارند که ویدیو های نمایشی آنها که شرحی از محصولات و خدماتشان را از طریق آنها ارائه می دهند، به آنها کمک قابل توجهی در افزایش میزان فروششان می کنند. این همان دلیلی است که نشان می دهد چرا باید در استراتژی کاربردی وبسایت خود، از آماده کردن و عرضه ویدئو غافل نشوید.

فرآیند فروش شبیه قصه گویی است و فیلم ها روشی مناسب برای به اشتراک گذاشتن داستانی درباره محصولات، خدمات یا شرکت شما هستند. ویدیو ها بازدیدکنندگان شما را سرگرم می کنند و باعث می شوند که کاربر زمان بیشتری را در سایت بگذراند که این برای عملکرد بهتر وب سایت عالی است. در واقع، مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از 200 فاکتور برتر گوگل است.

بهینه سازی لینک های داخلی

یک لینکسازی داخلی خوب به دو دلیل باید بخشی از استراتژی های کاربردی سایت شما باشد:

دلیل اول، این یک راه عالی برای ترغیب کاربران به تعامل و صرف زمان بیشتر برای جستجو در سایت شماست. با استفاده از انکر تکست متناسب با محتوا در مطالب مرتبط می توانید علاقه مندی خوانندگان خود را افزایش دهید.

دلیل دوم، لینک داخلی تعداد بازدید های صفحه را افزایش می دهد، زمان صرف شده در سایت را بهبود می بخشد و باعث افزایش رتبه در گوگل می شود.

راه اندازی چت آنلاین

تحقیقات نشان می دهد که میانگین زمانی که مسئولان خدمات به مشتری به درخواست مشتری پاسخ می دهند 12 ساعت و 10 دقیقه است. این در حالیست که نزدیک به 90 درصد از مشتریان توقع دارند ظرف مدت یک ساعت به درخواستشان پاسخ داده شود. بر این اساس اگر نتوانید رضایت مشتریان را در مدت زمان لازم فراهم کنید ، تعداد قابل توجهی از مشتریان پر و پا قرص خود را از دست خواهید داد.

یکی از بهترین راهکارهای اجرایی جهت افزایش حمایت و پشتیبانی از مشتریان و کسب رضایت بیشتر آنها، راه اندازی چت آنلاین با مشتریان در وبسایت است. همراه با افزایش رسانه های اجتماعی، کاربران وب عادت به انجام چت های آنلاین دارند. بر این اساس ترجیح می دهند که با صاحبان برند ها نیز گفتگوی زنده را تجربه کنند. به همین دلیل، این سبک از حمایت از مشتریان به سرعت توانسته در صدر فهرست بهترین نوع خدمات رسانی به مشتریان قرار گیرد. چت های زنده نه تنها هزینه های پشتیبانی را کاهش می دهد، بلکه باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش محصول می شود.

انجام تست یا آزمون A/B

بر مبنای نتایج حاصل از تحقیقات که از میان هر 10 بازدید کننده انجام شد، 8 نفر از آنها به خواندن عناوین اکتفا می کنند و تنها 2 نفر از این 10 نفر، یک مطلب را بطور کامل در صفحه شما مطالعه می کنند. بر این اساس می توان گفت که یک عنوان، این قابلیت را دارد که میزان تعامل مشتریان را در صفحه شما بالا ببرد. آزمایش A / B می تواند به شما در شناسایی عناوین مناسب کمک کند.

تشخیص دهید کدام عناوین می توانند بهترین تاثیرگذاری را در این باره داشته باشند. از طریق فرایندی که در این آزمون شکل می گیرد می توانید کارایی هر یک از عناوین مختلف را تخمین بزنید. شما می توانید اندازه و طول عنوان، نحوه نگارش و کاربرد های آن را ارزیابی کنید.

با استفاده از این ویژگی ها، می توانید موارد زیر را نیز تقویت کنید:

·         CALL TO ACTION

·         ارائه عکس و تصویر از محصولات و نوع خدمات رسانی

·         پاسخگویی به درخواست مشتریان

·         و سایر عملکردهای مشتری مداری

با ترکیب آزمایش A / B در B2C یا B2B  وب سایت خود، می توانید تعامل محتوا را بهبود بخشید، نرخ پرش را کاهش داده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب معرفی شیوه های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان بیشتر را مطالعه نمایید.

Lead magnet یا آهنرباهای هدایتگر ارائه دهید

همانطور که می دانید تمامی بازدیدکنندگان وبسایت شما آماده خرید یا دریافت خدمات شما نیستند. تنها برخی از آن ها در راس یا میانه قیف تبدیل شدن از مشتری احتمالی به مشتری واقعی شما هستند. در هر صورت ارائه یک سرنخ جذاب به آن ها به وسیله عرضه یک محتوای قابل دانلود مانند کتاب الکترونیکی، روشی فوق العاده جهت برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد دو طرفه خواهد بود. این آهنرباهای هدایتگر به شما در ایجاد اعتبار کمک کرده و فهرست ایمیل هایتان را گسترش می دهد و موجب جذب مشتریان بیشتری به سمت شما خواهد شد.

استفاده از CTA یا (دکمه فراخوان)

نتایج مطالعات انجام شده در این باره نشان می دهد که شخصی سازی دکمه های فراخوان بیشترین تاثیرگذاری را دارند. به عبارتی چنانچه بتوانید عبارت مخصوص به برند خود را تنظیم کنید که نشانگر محصولات و نوع خدمات ویژه شما باشد، بیشترین تاثیر را به روی مشتریان احتمالی خود خواهید گذاشت. بر همین اساس انتخاب متناسب شما اهمیت فراوانی دارد که پل ارتباطی میان محتوای شما و ذهنیت مخاطبتان خواهد بود.

طراحی سایت ریسپانسیو

اخیرا مشاهده شده که بیش از نیمی از ترافیک های ورودی وبسایت ها توسط دستگاه های گوشی های هوشمند صورت گرفته است. نظر به اینکه بیشتر بازدیدهای انجام گرفته از وبسایت را کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها شکل می دهند، طراحی سایت ریسپانسیو می تواند گزینه خوبی باشد. به این ترتیب داشتن یک سایت ریسپانسیو منجر به دسترسی کاربر به صفحات بیشتر با سرعت بالاتر می شود و این عمل سبب کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل می شود.

دریافت نظر از کاربران

شواهد حاکیست که 92 درصد از مشتریان، پیش از اقدام به خرید، به خواندن حداقل یک مورد از نظرات دیگران می پردازند. تاثیرات اجتماعی را به اصطلاح تاثیرات دسته ای می گویند. این یک ترفند روانشناسی است وقتی تعداد زیادی از مشتری ها محصولی را خریداری می کنند و نظرات مثبتی را در مورد تجربه استفاده خودشان از آن محصول می نویسند، باعث می شود کاربرانی که نظرات محصول مورد نیازشان را می خوانند برای خرید آن ترغیب شوند.

 

استفاده از گواهی نامه امنیتی SSL

شواهد حاکیست بطور میانگین هر 39 ثانیه یکبار، وبسایت ها در خطر تهدید حمله هکرها قرار میگیرند. در این میان بهترین روش شناخته شده جهت حفاظت از امنیت و انسجام وبسایت شما استفاده از گواهی نامه امنیتی SSL است. این پورتکل، اطلاعات مالی و حریم خصوصی اطلاعات شخصی کاربران را ایمن نگه می دارد و به آنها امنیت خاطر بخشیده و باعث می شود به سایت شما اعتماد و اطمینان لازم را پیدا کنند. کاهش نرخ پرش و تشویق کاربران به فعالیت در سایت و تبدیل مشتریان احتمالی به واقعی هم از دیگر مزایای استفاده از این پروتکل شمرده می شود.

علاوه بر این، استفاده از گواهی نامه امنیتی SSL موجب بهبود عملکرد های موتور جستجو می شود. ترافیک ورودی وبسایت، نرخ پرش و صفحاتی که در راس فرود بازدیدکنندگان به شمار آیند، از جمله عوامل کلیدی هستند که به شما کمک می کنند استراتژی های وبسایت خود را ارزیابی کنید.

 منبع: افزایش عملکرد وبسایت