سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه مجنتو و وردپرس برای تجارت الکترونیک

سیستم مدریت محتوای تجارت الکترونیک اختصاصی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شما مفید است، اما می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد. ولی نگران نباشید، خوشبختانه دو گزینه منبع باز قدرتمند به صورت رایگان برای شما در دسترس است! مجنتو برای تجارت الکترونیک شما از پایه طراحی شده است، تمام رسالت مجنتو این است که کاربران را در ساخت فروشگاه آنلاین یاری کند. وردپرس یک CMS معمولی است، اما می‌تواند با افزونه‌های اختصاصی قابل تبدیل باشد تا آن را به یک سیستم مدیریت تجارت الکترونیک در مقیاس کامل تبدیل کند. هر دو این‌ها مجنتو و وردپرس می‌توانند نیازهای شما را به عنوان یک فروشگاه آنلاین تامین کنند، اما انتخاب مناسب برای شما به اهداف اصلی شما بستگی دارد.

در این مقاله با تفاوت‌های عمده بین Magento و WordPress در زمینه تجارت الکترونیک آشنا می‌شوید. سپس ما نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد آن‌ها را برای خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و امنیت پوشش می‌دهیم.

تفاوت بین مجنتو و وردپرس

درحالیکه هم مجنتو و هم وردپرس هر دو پلتفرم منبع باز هستند، اما تفاوت‌های زیادی باهم دارند. به بیان ساده‌تر، پلتفرم مجنتو برای اداره فروشگاه‌های آنلاین ساخته شده است، درحالیکه وردپرس نیازهای مشخصی را برطرف می‌کند. با این حال، دومی را می‌توان به راحتی و با کمک افزونه‌هایی مانند WooCommerce به یک فروشگاه اینترنتی قوی تبدیل کرد.

هر دو پلتفرم مجنتو و وردپرس می‌توانند پست‌های وبلاگ‌ها، صفحات معمولی سایت، محصولات، سبد خرید، حساب‌های مشتری و تاریخ سفارش را پشتیبانی کنند.

همانطور که گفته شد، از آنجاییکه وردپرس برای پشتیبانی از تجارت الکترونیک به افزونه نیاز دارد، مجنتو نیز برای پشتیبانی وبلاگ نویسی به افزونه نیاز دارد.

تفاوت توسعه دادن مجنتو و وردپرس

از دیدگاه توسعه، مجنتو به طور کلی پیشرفته‌تر از وردپرس است. مجنتو با هدف توسعه پذیری و توسعه دهندگی راحت ساخته نشده است، اما به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک در سطح سازمانی است.

به عنوان مثال، یک توسعه دهنده وردپرسی که در تلاش برای ایجاد یک تم در مجنتو است ممکن است خیلی زود کلافه و ناامید شود. اگرچه قالب در دسترس است و کار خیلی دشواری هم نیست، اما به روش برنامه‌ریزی شده باید انجامش دهید.

در همین اثنا، وردپرس برای کسانی که ایده‌های جدید را به کار می‌گیرند بسیار انعطاف پذیر است و برای ایجاد و داشتن مشارکت تازه واردان بسیار آسان است. با این حال، این بدان معنا است که شما اغلب در تلاش برای خلق پلاگین‌های مختلف برای رسیدن به همان سطح قابلیت تجارت الکترونیک با مجنتو هستید. برای متوقف شدن کارتان یک پلاگین قدیمی برای تمام زیرساخت‌های شما لازم است. (برای افرادی که نگران توسعه پذیری فراتر از کدنویسی هستند، هر دو پلتفرم مجنتو و وردپرس از ویژگی های داخلی REST API بهره می گیرند.) این به شما امکان می‌دهد برنامه‌های شخص ثالث را با تمام توان پلتفرم بسازید.

مجنتو در مقابل وردپرس

اینکه مجنتو برای شما خوب است یا وردپرس، به اهداف تجاری شما بستگی دارد. اگر تمرکز اصلی شما ایجاد یک تجارت و فروش آنلاین باشد، مجنتو می‌تواند برای شما ایده آل باشد. اگر بیشتر اهداف شما حول محور بازاریابی محتوا و نشر دیجیتالی باشد، وردپرس یک راه حل مناسب برای شما است.

از آنجاییکه گزینه‌های شما بیشتر می‌شوند، مجنتو به شما امکان انتخاب فضای ابری مدیریت شده با Magento Commerce را می‌دهد (formerly Enterprise Edition)، یا می‌توانید مسیری به میزبانی مجنتو را در پیش بگیرید (formerly Community Edition).

شما می‌توانید میزبان سایت خود در WordPress.com باشید، (عضو VIP برای استفاده از پلاگین مورد نظرتان باشید) یا در WordPress.org سایت خود را میزبانی کنید تا به همان هدف برسید.

در هر دو حالت، می توانید به راه حل های میزبانی مدیریتی مراجعه کنید (مانندWP Engine) و به نظر ما این دو بهترین‌های جهان هستند.

وردپرس در مقابل مجنتو برای امنیت

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: آیا وردپرس برای تجارت الکترونیک ایمن است؟ به دلیل محبوبیت زیاد، فشار زیادی به وردپرس وارد می‌شود. با این حال کدهای پایه برای وردپرس و مجنتو از امنیت بالایی برخوردار هستند.

به عنوان یک سیستم عامل کامل، مجنتو و وردپرس هر دو سالانه بهبود امنیتی زیادی دارند. سوال امنیتی به افزونه‌ها، تم‌ها و پلاگینی که انتخاب می‌کنید و همچنین به این موضوع که تا چه اندازه می‌توانید به خوبی امنیت سرورتان را مدیریت کنید نیز بستگی دارد.

امنیت دلیل دیگری برای انتخاب ما است، زیرا می‌توانید بدون اینکه نگران نقص امنیتی پیکربندی سرور باشید، انعطاف پذیری و آزادی کاملی داشته باشید.

وردپرس و مجنتو برای سئو

هر دو پلتفرم ویژگی‌های قابل قبول سئو را دارند، اما با چند ترفند و افزونه می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید.

برای وردپرس، مهم است که تم‌هایی با کدهای تمیز انتخاب کنید که از بهترین روش‌ها پیروی می کنند و افزونه‌ای مانند Yoast SEO را برای مدیریت جزئیات مهم در هر صفحه از جمله عناوین صفحه‌های شخصی و توضیحات متا نصب کنید.

از این رو، هنگام استفاده از مجنتو حتما یک تمی را انتخاب کنید که به خوبی کدنویسی شده است. از آنجا که مجنتو معمولا با در نظر گرفتن بازاریابی محتوا ساخته نشده است، ممکن است متوجه شوید که کار سختی دارید تا سئوی خود را مرتب کنید. یکی از نادیده گرفته شده‌ترین جنبه‌های مجنتو عدم اضافه شدن عنوان و متن جایگزین برای هر تصویر است که می‌تواند باعث افزایش چشمگیر ترافیک از طریق جستجوی عکس شود.

ترکیب مجنتو و وردپرس

این دو پلتفرم همچنین می‌توانند به صورت پشت سر هم مورد استفاده قرار گیرند. در این حالت، شما از مجنتو به عنوان راه حل اصلی برای مدیریت فروشگاه و طراحی استفاده خواهید کرد. با به کارگیری همزمان مجنتو و وردپرس front end وردپرس کنار گذاشته خواهد شد، اما شما هنوز هم می توانید از back endبرای مدیریت کلیه ویژگی‌های قدرتمند وبلاگ نویسی که برای وردپرس در اختیار دارید استفاده کنید.

اگر به تازگی وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، احتمالا معقول است که روی فروش محصول یا برنامه بازاریابی طولانی مدت محتوای خود تمرکز کنید. اگر اهداف تجاری شما حول فروشگاه شما متمرکز است یا شما می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید، مجنتو انتخاب خوبی می‌تواند باشد. از طرف دیگر، اگر شما روی تولید محتوا تمرکز کرده اید و فروش شما محدود است، وردپرس برای کار شما ایده آل خواهد بود.

انتخاب از بین مجنتو و وردپرس ممکن است مانند یک تماس سخت برای شما باشد، اما یکی از مهمترین تصمیمات سایت‌های تجارت الکترونیک انتخاب میزبانی قابل اعتماد است. WP Engine برنامه‌های جامعی دارد تا سایت شما بدون هیچ مشکلی و صرف نظر از اندازه یا میزان ترافیک وب همیشه به صورت پویا کار کند.

منبع: مقایسه مجنتو و وردپرس